Zwroty i reklamacje
ZWROTY I REKLAMACJE
Zwroty
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, to zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.
Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik.
Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: sklep@wegesiostry.pl. Wystarczy, że prześlesz nam oświadczenie przed upływem 14-dniowego terminu.
Zwracany towar wyślij do nas niezwłocznie na adres: Wege Siostry sp. z o.o., adres: ul. Gołąbkowska 2, 05-850 Jawczyce, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.
Towar powinien zostać zwrócony z wykorzystaniem wkładu chłodzącego. Rekomendujemy skorzystanie z usług firmy kurierskiej DPD, która umożliwia zwrot towarów z dostawą w 24h, co pozwoli na zachowanie świeżości produktów.
Dokonane przez Ciebie płatności zwrócimy niezwłocznie na zasadach wskazanych w Regulaminie sklepu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadkach wskazanych w Regulaminie i dotyczy m.in. umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
W przypadku przesyłek kurierskich typu door to door, które są przekierowane przez konsumenta do innego miejsca lub automatu paczkowego, co wydłuża czas wysyłki minumum o kolejny dzień, Sprzedawca nie przyjmuje reklamacji, gdy w takiej sytuacji dojdzie do zepsucia produktów znajdujących się w paczce. Przekierowanie paczki z systemu door to door naraża produkty na zepsucie (wydłużenie czasu transportu) i konsument robi to na własne ryzyko.
Wszelkie szczegółowe informacje na temat Twoich praw znajdziesz w Regulaminie Sklepu.
Reklamacje
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, to przysługują Ci określone prawa w przypadku, gdy sprzedany towar nie jest zgodny z umową.
W przypadku braku zgodności towaru z umową, masz prawo złożyć reklamację – np. na adres e-mail: sklep@wegesiostry.pl. W celu złożenia reklamacji i szybkiego jej rozpatrzenia, rekomendujemy przesłanie zdjęcia reklamowanego Towaru przedstawiającego niezgodność Towaru z umową oraz datę przydatności do spożycia na wskazany adres e-mail.
Co do zasady ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
Na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta możesz żądać:
- wymiany towaru,
- naprawy towaru.
W niektórych przypadkach możesz złożyć oświadczenie o:
- odstąpieniu od umowy,
- obniżeniu ceny.
Wszelkie szczegółowe informacje na temat Twoich praw znajdziesz w Regulaminie.
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Wege Siostry sp. z o.o.
ul. Gołąbkowska 2
05-850 Jawczyce
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ...................., zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:
……………………………………………………………………………………………………………
…………………...............................
podpis konsumenta
FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. zamówienia
Wege Siostry sp. z o.o.
ul. Gołąbkowska 2
05-850 Jawczyce
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy). Wada polega na ……………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Numer zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie) …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
• żądam nieodpłatnej naprawy towaru
• żądam wymiany towaru na nowy
W przypadkach określonych w przepisach:
• składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,
• składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy
proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………………………………………………………………………
/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………....
…………………...............................
podpis konsumenta